[ English translation available ]
- De programmeur, zijnde iemand die ten minste een wezenlijk deel van het programma heeft geprogrammeerd, dient zich als deelnemer in te schrijven. Daarnaast kunnen anderen als teamlid worden ingeschreven, waaronder bijvoorbeeld de boekauteur en/of tester.
- Alle eventueel andere programmeurs van wie een bijdrage in het programma aanwezig is dienen bij de aanmelding vermeld te worden, tezamen met de aard van de bijdrage. Het gebruik van zulke bijdrages dient (uiteraard) rechtmatig te zijn.
- Deelname van programma's die naar het oordeel van de toernooiorganisatie te nauw verwant zijn aan andere programma's zal door de organisatie geweigerd worden.
- Als onderdeel van de inschrijving zal de programmeur zijn/haar programma een gelijkenistest laten uitvoeren en de resultaten daarvan insturen. Bij ontbreken hiervan wordt de inschrijving niet geaccepteerd. De organisatie verschaft instructies hoe deze test uitgevoerd dient te worden en voorbeeldsoftware die voor UCI en Winboard engines voor dit doel gebruikt kan worden.
- Tijdens het toernooi kan door de arbiter gevraagd worden om onder toezicht een deel van de gelijkenistest te herhalen.
- Indien door de toernooiorganisatie aan de accuratesse van de inschrijving getwijfeld wordt is de deelnemende programmeur verplicht om tijdens het toernooi aan de arbiter inzage in en toelichting op het programma te geven, alsmede het computersysteem en ontwikkelomgeving.
- Legaal gebruik van eindspel databases en openingenboeken is onder vermelding toegestaan.
Aan diegenen die van plan zijn deel te nemen wordt verzocht zich per email uiterlijk maandag 27 mei 2013 in te schrijven bij Jan Krabbenbos (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken./Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).Er is geen inschrijvingsgeld voor CSVN leden. Het inschrijvingsgeld voor niet-leden bedraagt 20 euro.
De volgende gegevens dienen bij aanmelding vermeld te worden:
- Naam van het programma(*).
- Naam van de deelnemende programmeur en teamleden(*).
- Namen van alle auteurs van de broncode van het programma en de aard van deze bijdragen(*).
- De oorsprong van gebruikte eindspel databases en openingenboeken(*).
- De aanwezigheid van de teamleden tijdens het toernooi. De organisatie moedigt aan dat de deelnemende programmeur zelf bij het toernooi aanwezig is.
- Correspondentie-adres, email-adres en telefoonnummer van de deelnemende programmeur.
- De resultaten (zetten) van de gelijkenistest(**). Deze kunnen tot 24 uur voor aanvang van de eerste ronde worden ingezonden.
- Indicatie van de speelsterkte.
- Type computer waarmee gespeeld wordt (processor, snelheid, geheugen, aantal gebruikte cores(*))
(*) Deze gegevens worden gebruikt in de toernooiverslaggeving.
(**) De zetten zullen vertrouwelijk behandeld worden. De mate van gelijkenis met andere deelnemende programma's wordt bekend gemaakt. De gelijkenistest zal via de website beschikbaar worden gesteld, inclusief handleiding en ondersteunende programmatuur.